söndag, januari 28, 2007

I en annan del av...

*... Köping. Har just sett kvällens avsnitt och få program gör mig så glad som just det. Hela programmet andas så mycket kärlek att jag blir glad ända in i hjärtat (är det då man kan säga att det är bra teve?).
*... Sverige har vi varit och tränat idag. Ända borta i Västmanland och Hedåker hamnade vi idag. Nåja, så långt var det inte och vi kommer gärna tillbaka. Zeke har verkligen fått använda hjärnan idag. Mackans får var lite springigare än vi är vana med och deras erfarenhet av border collie är mycket begränsad. Men, så nyttigt det var. Zeke skötte sig fint. Lite dåliga stopp i början eftersom han aldrig fick kontakt med fåren och på slutet försökte jag att få honom ur draget, vilket inte var det lättaste. En gång delade vi så kraftfullt och explosivt att grinden till hagen fick sig en knäck ;-) men annars gick det bra. Bilder från dagens övningar hittar ni i Mackans blogg http://www.blogtown.se/blog.php?id=mackan71. Jag måste säga att han gör sig på bild, Lillehund! Så där kontrollerat som det ser ut på bilderna vet jag inte om det kändes...

Förutom träning och en trevlig fikastund hos Mackan har jag fyllt i listorna till Fårkontrollen, dit jag anmält våra får. Förra året upptäckte jag att man måste vara med i Fårkontrollen för att få ut det extra stödet för utrotningshotade husdjursraser (t.ex. åsenfår). Det hade inte gjort något om Föreningen Allmogefår hade upplyst om det. En dyr lärdom, men vi gör ett nytt försök 2007 och då ska vi vara med i Fårkontrollen. Det är väl som med Hussens a-kassa; alltid hittar de något att hacka ner på så att man inte ska få några pengar... *sur*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Visst gör han sig bra på bild, din lila guldklimp.
Att det inte ser lika bra ut i verkligheten som bilderna kan du tala tyst om. Det gör jag! :)
Heléne

Anonym sa...

Han ser så fin ut lillehund! När kommer du ner till mig då? Du måste ju hälsa på Mette snart.;)

Kram Maria, Maja, Smilla & Peace?

Anonym sa...

Jag trodde det var MV-programmet som gällde för att få bidrag för utrotningshotade lantrasfår...

Ewa sa...

Hej bonnmoran, nu har du hittat ett gammalt inlägg. Jodå man måste vara med i MV-programmet OCH allmogefårsföreningen OCH fårkontrollen.