torsdag, juli 12, 2007

Arg, ledsen, besviken och förbannad

blir jag när jag får höra att människor blir illa behandlade av sina klubbkamrater. Hur svårt kan det vara för en styrelsemedlem att svara på en befogad fråga utan att vara oförskämd och ta tillfället i akt att "göra ner" människan fullständigt. Det kanske inte alls var dennes mening att vara elak och oförskämd (men man undrar ju!) men om det kan uppfattas så - så kanske man skulle formulerat sig annorlunda?! Vi håller väl i alla fall på med vårt gemensamma intresse för att det är roligt?
Naturligtvis har det här inget att göra med min lokalklubb - där hoppas och tror jag att alla känner sig välkomna och att man blir korrekt bemött. I den styrelsen har vi pratat om det som en av våra viktigaste uppgifter - att ta hand om de nya medlemmarna och se till att få dem med på tåget.

Något som däremot gjorde mig glad var Helénes beskrivning av sitt liv som filmstjärna. På www.elgemyr.se hittar ni hennes blogg där man kan läsa om skräckfilmen (!). Jag skrattade länge och hjärtligt åt den beskrivningen. Ännu en orsak för Kitty att komma upp och bevista något kurstillfälle ;-)
När jag ändå är inne på tipssidan om goda skratt: Om ni inte läst Ing-Maries beskrivning av Breviksnästävlingarna (följetong i tre delar) så gör det! På www.guldgruvans.se hittar ni dem i bloggen.

Igår (det är torsdag morgon när jag skriver det här) var Majsan här och tränade. Vi satte upp lite roliga övningar för Rex så jag tror att han sov gott i natt. Vi tränade hämt med mycket drag i sidled där han ändå skulle hålla fåren på linjen. Vi hade fållan med bräkande får och lamm strategiskt placerad så att han dessutom sprang till den på utgångarna och sedan gällde det att få honom att släppa dem och leta på resten. Sådant gillar jag!
Lillehund tränade mycket höger och vänster ur balans. Fortfarande svårt men nu har jag bytt strategi, igen ;-) . Från att hela tiden ursäktat honom med att han inte kan höger och vänster (det kan han inte heller) så testade jag att bli mäktigt arg när han gick fel. "Oj, var det sååå viktigt?" sade han och skärpte sig betydligt istället för att gissa. Märklig hund, det där, han följer inte de vanliga psykologiska modellerna alla gånger ;-)
Nu är det jobbdags!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skrattade du :O ?
Själv fick jag en chock.
Trodde faktiskt jag var ett riktigt badmode ämne! ;)
Skämt och sido, det är väl bara att inse fakta.
Heléne

Anonym sa...

Jo du! Nu är vi anmälda till VP, Gräääs och jag ;-))

Anonym sa...

He he det finns säkert många anledningar till att vi skulle komma upp :-)
Håller inte med det där riktigt om Helene och Pamela Andersson ...
visserligen har jag ju ingen aning om hur Helene ser ut MEN jag är helt övertygad om att P aldrig varit i en fårhage och inte heller vallat får och känt den härliga känslan när man skickar ut hunden och får dem levererade fram till fötterna *L (nåja ibland iaf men ofta väldigt fort *S) Och väl är väl det för jag tror djuren skulle bli rädda för all silikon doften
(.)(.) och hundarna skulle dessutom ha svårt att avläsa de Botoxade anletsdragen, så Helene, oavsett hur du såg ut på filmen så var det iaf äkta ;-)
Å klart vi är badmode ämne allihopa, bara vi ger tusan i att bli filmade *S, sträcker på oss och säger "klart de e så här man skaaaa se ut" ;-) Och faktum är att det är ju så vi ser ut de flesta, lite (läs mkt) bilringar, skrynklor som inte längre går att stryka ut, osv osv, som folk gör mest med andra ord ....
Kram på er allihop från Skåne

Anonym sa...

Förr har man kunnat trösta sig med att "Det finns ingenting "P" har som inte jag har mer av". Med allt silikon så är det ju svårt att ha "mer" just där.
Hälsa Maj och tala om för henne att jag är avundsjuk på henne, som har en dotter som Du, Ewa. Bara att få hjälp att träna vallning. Min dotter är mera á la Pamela, inte direkt utseendet och silikonet men "att inte ha varit i en fårhage". Hon vill helst inte lämna asfalten och stressen ens för en enstaka dag.

Anonym sa...

EWA!! Jag har haft ett halleluljamoment i hagen. En "AHA-vardetsåhärhonmenade" känsla. Kommer ju ihåg hur du tjatade på kurserna om att man ska titta på fåren.
Ägnade inte en blick alls åt Skippo när vi föste genom grindar igår!! Kollade BARA på fåren och sa höger, fram, vänster osv utefter hur fåren gick. Banne mig var det riktigt känsla i den vallningen. Jisses. Hallelulja.
Ha en trevlig helg i Hedemora!
Hälsar Mackan

Ewa sa...

Anonym; vem ska jag hälsa ifrån?

Härligt att höra Mackan! Trägen vinner!