fredag, juli 27, 2007

bra dag?!

Bra början på dagen. Vi har lastat tjurarna och det gick finemang, tack vare två coola killar - Tam och chauffören. Det krävs inte mycket för att göra tjurar uppspelta men de där två "gubbarna" tog det lugnt och metodiskt och det gick hur fint som helst. Själv litar jag blint på Tam och kunde vara helt lugn (däremot var jag lite orolig att det skulle komma en bråkig och stressad gubbe, då kan det bli stökigt).

Tyvärr regnar det och jag har planerat att fortsätta flyghavrebekämpningen. Jag får väl ägna mig åt kontorsarbete så länge...

De här bilderna tog jag igår. Tam motar tjurarna:
Ur hundens perspektiv:



Dagens hjälte. Pigg och alert gentleman, 11 år fyllda:


Dessutom har ÄNTLIGEN startlistan till Åby Gård-tävlingarna nästa helg kommit ut och vi (jag och Lillehund) kom med båda dagarna :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såååå Lillehund börjar bli "riktig" tävlingshund ;-)
Kul å få tävla två dar i rad ju.
Synd det är så långt bort annars hade vi kommit och tittat och kollat på hur det SKA se ut ju ;-)
Så du kör också med bok i örat när du gör nått. När jag säger till folk att jag brukar ha en bok i örat när jag rastar kollar de lite konstigt på en ;-)
/Kitty

Anonym sa...

Åh vad härligt att se gamle Tam få göra nytta. Tänk vad härliga gamla hundar är med sin erfarenhet och trygghet!
hörs!
/Hedåker by night