onsdag, juli 04, 2007

pankare än lusen

Husguden Owe Törnqvist sjunger i geniala "Albin och Pia " (texten hittar du på http://hem.bredband.net/wall/owe/albin.htm) att Albin är pankare än lusen och precis sådan kände jag mig när jag stod på Ica Maxi och var tvungen att lösa in mina trissvinster för att komma ut ur kassan med matvarorna i behåll. Dessvärre storhandlade jag inte ens men den där betalningskvällen tog hårdare än beräknat på kapitalet... Ikväll var fårklippar-Johan här och spädde på pankheten men det kunde inte hjälpas - fåren blev så prydliga och fina nu när de blev klippta.

Lillehund håller på att göra sig alldeles oumbärlig här hemma. När det gäller praktiskt pyssel är han underbar :-) Ta in får, hämta kalvar, mota i en grindöppning, släppa igenom får när jag säger till... you name it. När han förstått vad som ska göras - och det går fort - så är han en klippa :-)

Inga kommentarer: