måndag, juli 16, 2007

Ivarshyttan

Nu har vi tillbringat en träningshelg i Ivarshyttan, utanför Hedemora. Ingrid och Lennart har iordningsställt en jättefin träningshage med ett (ingrindat) tält och utedass och allt man kan behöva. Här är tältet:
Det finns till och med en (lerig) vattenpöl där hundarna gärna svalkar sig (och vips, hade jag en trefärgad hund):

Det var Gunnel med tre hundar, Anna med två och jag och Fredrik med varsin som tränade hela helgen. På lördagen var det onödigt varmt (för fåren) så vi delade av i små fårgrupper, bytte ofta och tog en hel del pauser. Vi har i alla fall haft en jättetrevlig helg! Mammas Rex var förresten också med men han var mest publik - han fick ställa ut får och pyssla lite men jag blir allt mer sugen på att testa att tävla honom någon gång, han går riktigt fint nu! Jag tror att jag får lämna Lillehund på träning hos mig mamma...

Märklig bild; alla människor ute på rad och ett par hundar... Ett gäng hundar instängda i tältet. "Släpp ut oss!" Kul att notera att det bara är hanhundarna som trängs, lilla prinsessan Lisa ligger utanför tältet i någon slags VIP-loge...





Gunnels fina Suck shows off:

"Det är väldigt mycket väntan på sådana här tillställningar"

Lillehund har lärt sig att släppa de får han ser när matte säger "Nej, inte dem" och nu spanar han verkligen efter fler. Matte har lärt sig att hon måste styra upp hämtet bättre. Utgångarna har varit vida (förutom en, när jag visade mitt missnöje och sedan var han vid - hela helgen), han har tränat på att fortsätta springa när han inte ser djuren (med varierande resultat) och över huvud taget känns det som utgångarna är på väg att ordna upp sig även om han har problem när det är mycket drag. Upptagen är suveränt bra. Men framdrivningarna... Där finns det en del att jobba med... Saktavisslan börjar betyda något även på nya platser och på det stora hela är Lillehund över huvud taget mycket mera "på". Jag förmodar att jag ska vara glad för det?!

Inga kommentarer: