fredag, april 24, 2009

lamm, helg, o-packad och skinnad?

Nu är det 10 lamm.
Gullspira har ni sett bild på i bloggen tidigare, naturligtvis kollar hon läget bland lammboxarna också gulleplutt
jag är svag för Uno...
alldeles nya
den här killen är jag också svag för. Han har mina bästa tackor i rakt nedstigande led. Hoppas någon vill köpa honom till avel, han är en goding. Kallas i brist för annat för LillBruno eftersom han är en kopia av sin far.

Alla lamm är friska och fina, de fem äldsta har varit med tackorna ute idag och de var väldigt trötta och nöjda ikväll...
Nu tar vi helg. Hoppas tackorna låter bli att ställa till något elände eftersom jag ska följa med Heléne och Lexa och vara coach när de gör VallhundsProvet. Håll tummarna! Jag tror inte att de behöver våra tummar men man vet ju aldrig.
Dessvärre har jag inte packat en enda pryl. Hoppas det är lugnt bland fåren i morgon bitti så att jag hinner bli klar. Jag köpte godis häromdagen som jag skulle ha med som matsäck. Ja, ni hör ju själva så obegåvat... Det är naturligtvis slut så idag köpte jag lite mer...
Mina skinn kom idag. Eller nästan... Jag löste ut paketet och packade upp skinnen. -Men vad tjocka och fina de var. -Oj vad stora de var. -Sååå många?
Jag har betalt för 12 små klena åsenskinn och har fått tjugo skinn av pälsfår. Stora och något med skapligt fin lock...
Jag ringer på måndag. Jag har ju bett att få dem individmärkta och mina skinn ska ha nr 20. Alla de här var stämplade med 16. Någon annan är ganska missnöjd just nu ;-)

Inga kommentarer: