lördag, april 04, 2009

Rom på kurs

Idag har vi varit på unghundskurs med Eva Hallberg. Det var hundar och förare som kommit olika långt (förstås) men ett jättetrevligt gäng och många fina hundar.
Det blev en lång dag i solen så bilderna får vänta. Ni får hålla tillgodo med målande beskrivningar istället ;-)

Eva såg en liten detalj som jag inte uppmärksammat. Jag pressade/hjälpte Rom förbi den kritiska punkten (mycket lättare nu när jag såg var den var...) och vips! så gick han riktigt, riktigt fint.
Hans starter på flankerna är helt ok men ibland har han avslutat flanken eller blivit grund bakom utan att jag alltid förstått varför. Så enkelt det kan vara ibland... Nu tänkte han runt och pinnade på fint och tog hjälp. Blev det fel och jag korrigerade honom så tog han åt sig och gjorde rätt nästa gång. En begåvad gosse om bara matte hjälper till ;-) Paniken som jag skrivit om tidigare såg vi visserligen något enstaka exempel på men det är inte hans fel att jag sätter honom i för svåra situationer. Han gillar verkligen att gå med får.

Fortsättning följer i morgon. Det ska bli jättespännande att se vad det blir av det här härliga gänget innan morgondagen är slut...

1 kommentar:

Maria Nyberg sa...

Hej
Va roligt det låter, tänk va bra det är med fler ögon på sin träning.
Hälsningar Maria Nyberg