söndag, april 19, 2009

på kurs med...

om inte med Kurt så med några andra...
Tea till exempel. Driver fint och koncentrerat. däremellan tränar hon på sin utställningskarriär ;-) fast egentligen vallade hon katten...
Rom Raring var också med... mmmmmmm

Snygg-Lexa

Lexa driver också stadigt. Ibland går det för fort men ibland ser det så här kontrollerat ut

Gullspira hade en höjdardag. Så många människor óch så många hundar att stryka sig emot. Stolar hade ställts ut till henne också

Tea driver. Ewa och Peter analyserar
Ewa har fått något att fundera på och kliar sig i huvudet.

Ja, vi har varit på kurs idag, på hemmaplan. Peter har drillat träningsgänget. Det var länge sedan jag såg dem och alla har skött sina läxor bra. Störst utveckling såg jag i Christines hundar som båda två gick väldigt bra idag. Häftigt! Ewa och Tea har hittat ett annat flyt och Tea svarar så bra på att Ewa ställer högre krav. EwaTeaM kan vi döpa dem till nu :-)
Lexa gör också fina framsteg. Hon driver så jättefint när Heléne trycker ner bromspedalen lagom hårt. Då är hon läcker att se (hunden alltså!)
Jag skulle bara köra Rom idag men Zeke fick ta eftermiddagspasset med malteserkors och ränna. Rom var ganska trött i slutet på sitt andra pass så han fick vila och begrunda sina upplevelser. Rom går fint nu :-) Han trycker på bättre och han är väldigt mycket stadigare i fösningarna. Vi ska träna mycket fösning framöver - trevligt.
Zeke var lite för het första rundan men jag lyckades släppa pressen rätt så att han ändå jobbade bra. Jag har lite problem med mina träningsfår, ett par av dem utmanar hunden hela tiden. Jag och Heléne diskuterade det lite efteråt och sedan gick jag ner i hagen och körde en kort vända till. Nu ska jag testa Heléne-metoden och låta bli att lägga hunden för att ge fåren utrymme att vända. Är de så dumma att de vänder emot honom får de stå sitt kast och finna sig i att både bli backade och bitna. Bra idé sa Zeke :-)
Inga lamm ännu, ska snart kolla till dem för kvällen.






6 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag som trodde det var jag som var läckerbiten :-o
, fniss. Kul att se Rom nu, vilken skillnad! Ni verkar verkligen "hittat hem". Var nu rädd om honom!
Zeke, lilla Zeke..........
Den hunden är ju sååå himla skön. Fattas inte mycket till, näst intill perfekt. Önskar vi kunde träna mera/oftare tillsammans. Behöver lite "sparring" / Heléne

Mackan sa...

Åh lyllosar som har haft kurs för Peter i solskenet!
Skoj!

Anonym sa...

Inte nog med att du har härliga pojkar du har även en persolig katt. Gullspira höll på att stjäla hela showen.
Tea brukar inte vara så intresserad av katter. Men Gullspira är nog en väldigt speciell liten katt.
Vilken dag vi fick. Fast det blev nog lite för mycket sol. Vi blev nog bra solbrända allihopa.
Kul att få se Rom där händer det saker hela tiden.Vilken kille!!
Zekemannen får Teas alla hormoner att svalla.Han är också på gång han ser så läcker ut.
Ewa o Tea

Linda sa...

Åh va kul!!

Du blir inte sugen att efteranmäla till söndan, finns ju plats..... Tihii. :D

Synes!
Linda

Anonym sa...

Ser ju ut å va riktigt mysväder i solen hos er med ;-)
15 grader som varmast idag kan vi stoltsera med ;-)
//Kitty

Anonym sa...

Blir jätteglad av att höra att du gillar Rom Raring. Kep tyckte det enbart var ett nöje att " tillverka " honom. Han är verkligen en liten godbit.
Hoppas ni får många fina stunder tillsammans. Bara att kämpa på.
Vi ses till sommaren så att jag får se er live

Kram
Lisbeth