lördag, november 09, 2013

Chock-Dieten slut

Nu är Rom färdigbehandlad för stunden. Igår kväll fick han äta lite och från och med idag ska han äta som vanligt, dock ett annat foder som är skonsamt för njurarna. Om ungefär en månad tar vi nya prover på njurvärdena och fram tills dess är det fritt fram att ringa veterinär Sören oavsett om det är helg eller kväll, om det dyker upp komplikationer. Sååå skönt att ha en sådan veterinär i ryggen...

Rom är i alla fall hungrig igen. Äter lite långsamt tycker jag men det kanske berodde på att de första två målen innehöll även ris och det verkade han sortera bort det mesta. Hundmat var godare... Magen har inte kommit igång ännu men jag hoppas och tror att den är ok nu. Han kissar fortfarande läääänge och mycket, men jag vet inte om jag kan förvänta mig att det ska vara bra på några dagar. Han ska ju äta specialmaten i en månad först och främst så det kanske är att vara otålig att tro att det ska vara bättre?

Han hänger med de andra och gör en del lekinviter, passar på katterna i köket och hämtar en leksak när det vankas mat. Men - och det går inte att bortse från - över alltihop det här hänger min obehagliga känsla att han inte är sig lik och hur mår han egentligen? Jag försöker intala mig att jag ska ha tålamod, men när det gäller hundarna och deras hälsa är det dåligt med den varan.

1 kommentar:

Anonym sa...

<3 <3 Önskar snar bättring till raringen.
"Mormor"