torsdag, november 28, 2013

Status

Jag har en känsla av att jag inte kommer att bli någon vipkund på djursjukhuset. Nu har det gått tio dagar sedan Roms återbesök och jag har redan bett veterinären ringa mig. Nu vill jag veta hur planen är och när nästa återbesök ska ske. Jag vill också diskutera vilka möjligheter de har till ekg. Som undersökningen gjordes sist sade den ju ingenting, jag tror att han behöver lämnas i en bur en stund med ekg ansluten så att det går att läsa av hur hjärtat fungerar och mår när han kopplar av. Dessutom hade ju inte värdena stabiliserat sig ännu så då borde man väl kolla det snart igen, eller?
Hu ja, får jag inte de svar jag vill ha åker jag till Strömsholm för nästa återbesök.

Det känns nästan fånigt att ha honom kopplad nu och vila honom. Han verkar ju så pigg och sprallig. Lite mindre kortison tror jag fortfarande skulle göra honom gott, men för övrigt är det bara hjärtat som spökar för oss nu. vikten är på väg uppåt igen och han är inte fullt så benig :-) Vi försöker tramsträna lite på kvällarna, något trix ska han väl kunna lära sig... Han koncenterar sig hårt och tänker, så det är nog nyttigt för honom.

En annan som koncenterar sig och tänker är sonen. Han kör först hela sitt register med tre konster gånger flera repetitioner men när inte det fungerar sansar han sig faktiskt och börjar försöka. Det är ju trevligt att även han upptäckt att man inte kan gissa och tramsa sig fram i livet. Det finns hopp!

Inga kommentarer: