torsdag, november 14, 2013

Rapport från sjukstugan

För en sjukstuga blev det. Som om det inte räckte med Rom fick jag någon magåkomma som gjort mig ganska passiv idag. Det finns förstås flera tänkbara orsaker till det; den uppvärmda kinamaten jag åt till lunch igår, en reaktion på de senaste dagarnas anspänning och brist på sömn eller en helt vanlig magsjuka. Klen blev jag i alla fall.

Rom är inte så klen. Han är pigg och alert men blir också lite låg av koppelpromenader och inskränkt bus. Självklart är han sig inte riktigt lik men i det stora hela verkar han må bra. Jag har pratat med Falu djursjukhus och de kommer att göra ekg och ta blodprov på honom på måndag. Spännande värre...

Medicineringen var en historia för sig... 3,5 tablett av en sort och 1,5 av den andra. Små pluttiga tabletter som var skitsvåra att dela. Något säger mig att jag kommer att få in snitsen på det framöver...

Nu ska sjuklingarna sova. Den fyrbente lär säkert behöva ut i natt eftersom kortisonet gör honom törstig och kissnödig.



Inga kommentarer: