torsdag, november 03, 2005

prylgalen

Jag har väl aldrig varit känd för att vara särskilt prylgalen men nu har jag köpt en ny mobiltelefon. Inte för att min gamla var trasig eller av någon annan bra och klok orsak, utan bara för att den här väckte mitt ha-begär alldeles väldigt. Märkligt! Jag erkänner att jag är löjligt glad för den och då var den väl ett kap?! ;-) Om den gör mig glad, menar jag...

En halv arbetsdag kvar på veckan. I morgon eftermiddag ska vi ta hem tackorna och sortera ut dem som ska få äran att få umgås med baggen Bengt. Tacklammen och någon av de äldre tackorna ska tillbaka ut till hagen, de äldre tackorna får stå i boxen tills jag kommer hem från kursen på söndag kväll. På måndag tänkte jag släppa ut Bengt och tackorna. Det är lite pyssligt, men hundarna klagar inte.

Idag var det mycket nära hundslagsmål på gårdsplanen. Scott Horminstinn Drever muckade med Tam Ledarhund och Tam svarade upp. När de stod där och knorrade åt varandra kom Bud Osmart rusande och lade sig i, dvs. gav sig på Tam... Huga, det var nära... Matte ingrep blixtsnabbt, läxade upp Bud och de andra två herrarna slöt fred igen. Det var aldrig någon fara att Tam och Scott skulle ryka ihop men när Bud Osmart kom rusande och morrade blev det lite spänt ;-) Skönt att Zeke Lillehund är för liten för sådant där trams. Nu har det regnat så många dagar att Lillehund snart lärt sig uppskatta hundduschen ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas att det blir bra väder på kursen. du kanske kan rapportera när du kommer hem

Ewa sa...

Klart att det kommer rapport! :-)