fredag, november 11, 2005

riktigt dålig timing

Om man nu ska ha ett jobb där man arbetar kontorstid och dessutom pendlar till jobbet så innebär det att allt annat än arbete får vänta till helgen, då "allt" ska hinnas med. I alla fall allt som är beroende av dagsljus...
Om man då åker på instruktörskurs en helg så innebär det att det i princip är två veckors samlade "att-göra"-lista till kommande helg. Vad händer då? Jo, människan får ryggskott!!!
:-( Hur jä-a klantig får man bli? När jag hade ont i ryggen hade jag väl inte behövt sätta in en ny saltsten till Tinto precis då?
Lätt att vara efterklok, en stel rygg eller nacke brukar inte hindra mig från de dagliga sysslorna, men nu låste sig ryggen totalt och jag rör mig som en höftledsopererad 90-åring.
Kiropraktorn hade ingen tid förrän på måndag; gissa om jag längtar dit... Men då har ytterligare en helg gått...
Lite hundträning ska jag nog klara ändå, rörelse har aldrig skadat och det finns ju värktabletter om det blir kris.

Inga kommentarer: