torsdag, november 24, 2005

veterinärbesök igen

Imorgon ska stackars Mette återuppleva sin chackartade upplevelse som inkluderade bur, bil och veterinär ;-) Imorgon ska vet. Sören plocka stygnen. Såret ser fint ut så vi hoppas att det inte är några problem.
Jag ringde banken idag och bokade tid till nästa vecka. Vi ska försöka förhandla om lånen (räntan i alla fall) och försöka få ok att låna lite till... Hm, skulle det bli problem så har jag ingen aning om hur vi ska kunna betala vår del av nybyggnaden. Jag tror och hoppas att det inte är problem med banken - i så fall finns det fler banker... ;-) Vi tror förstås att värdet på gården är väsentligt högre nu när det står ett nybyggt hus där.
Till helgen räknar vi med att ta in tjurarna - tänk att de har kunnat gå ute till första advent :o) Konstig vinter... Fåren kommer att bli ledsna när kompisarna försvinner, jag ska försöka ta kort på dem i morgon; fem tjurar och tolv får som trängs och äter kraftfoder ur en gemensam krubba. Det är inte meningen att fåren ska ha kraftfoder men tjurarna släpper fram dem. Ganska mysigt att se hur de samsas.
Tinto har fått en ny knöl under magen. Troligen är det hennes tumörsjukdom som tagit ny fart - vi får se vad som händer - hon är fortfarande samma glada och pigga häst men jag vet ju att det kan gå fort. Jag har börjat titta på hästannonser...

Inga kommentarer: