tisdag, mars 14, 2006

3G-kalvar och försvunnen limpa

Det är inte ofta som jag köper matbröd på bageri/konditori utan det brukar för det mesta bli Lingongrova eller något liknande när jag besöker mataffären. Idag slog jag dock på stort och handlade en Grovlimpa på Princesskonditoriet som såg riktigt god ut och doftade ljuvligt i bilen hem. Jag skulle köpa semlor - därav kondisbesöket ;-) Tydligen var denna limpa oemotståndlig för när jag kom in från stallet var den uppäten - gissa av vem? *grrrrrr* Är det inte chokladkartonger så är det limpa - jä-a hund!!! Nu är vi utan färskt bröd till frukost i morgon i alla fall... Drevern är dock mätt och behövde nyss gå ut...

Idag kom 3G-kalvarna. Det är tredje generationen kalvar/tjurar här på gården och dagen till ära gjorde jag om deras sida - du hittar den som vanligt om du klickar på tjur-bilden på första sidan eller om du klickar här: http://home.swipnet.se/samewa/tjurarna.htm
De verkar pigga och nyfikna. De kommer från gårdar i trakten så de har inte behövt resa särskilt långt, men det märktes att ströbädd med mycket halm var nytt för dem ;-) Det busades friskt och skuttades :-)

Det är inte många dagar kvar till vår resa nu :-) På söndag lämnar vi Sverige och räknar med att det är vår när vi kommer tillbaka... Bud har vilat efter vaccinationen men han känns fräsch i de småjobb han gör när fåren ska ut och in - de fryser fortfarande om de ska bo ute i sitt lilla hus, nyklippta som de är.

Inga kommentarer: