söndag, mars 05, 2006

snö snö snö

Jag har alltid hävdat att det är åldersrelaterat att diskutera vädret i tid och otid men i så fall håller jag på att bli gammal... Det är ju otroligt hur mycket snö det kan vräka ner... Det räcker nu!!! Visst, det är härligt att hundarna håller sig rena (ja, jag kommer att förbanna lera och säga att det är härligt med snö den här våren också) och snön är underbar för Bud som kan träna upp sin kondition utan att få ont i tassarna och det är ljust och härligt ute... Men ändå; det räcker nu!
Hur mycket ska man behöva pulsa på en enda vinter???

Bud och jag tog en repa med sparken idag också. Bortsett från ett litet missöde när han tyckte att han skulle hälsa på grannen och tog ett skutt över snöplogvallen i en nerförsbacke så gick det bra. Han är trött och nöjd nu - matte blir också flåsig (vilket väl är ett bevis för att han inte behöver dra mig hela tiden).

Annars har mest hela dagen tillbringats i fåtöljen. Vasaloppet gör sig otroligt bra i teve och idag var det ju t.o.m. ordentligt spännande på slutet. Att det sedan var en dalkarl som vann gör inte saken sämre ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

vi funderade just på det....bor du inte rätt nära vasaloppet??
Kitty o Uffe