söndag, juli 12, 2009

instruktörshelg

Oj, vilken bra helg vi haft :-) Nästan alla instruktörer i SDV och Christer Sjögren har tränat och diskuterat träning hela helgen. Hm, jag och Zeke är fortfarande inte särskilt bra på delning men vi har fått en Plan B och det är inte fy skam. Det behövs alternativ att ta till...

Jag har kört båda hundarna. Zeke har delat och hämtat och... nött flanker (otippat!). Rom har mest glidit omkring och sett begåvad ut :o) Vi kommer absolut att besöka Chrille och träna för honom igen, det gav mersmak.

Någon dag när jag får tid ska jag tömma kameran, det blev några bilder idag och när jag kollade på dem fick jag se att det låg några gamla bilder där också... Men i morgon blir det inte för då ska vi ha kurs, två stycken. Bud ska inte behöva jobba hela tiden ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy, vilken tråkig kortversion ;-)
vill förståss höra ännu mera, hi,hi
Och kort ser vi också fram emot!!
Vettigt att ta det lite lugnare med Bud även om han ställer upp som frivillig, hussen kanske får bygga 25:a på förmiddagen??? hi,hi
Skräddars

Anonym sa...

Lite nyfiken på vem Christer Sjögren är?? Några kompisar hade varit på bruksläger i småland och haft en (schäfermänniska) Christer Sjögren som var urduktig på spår och lydnad, e de samma??
Ha de gott,
Kitty
ps på freeeeeedag ;-)

Ewa sa...

Kitty och andra nyfikna; Christer Sjögren som är fantastiskt duktig vallhundsmänniska är från Enköpingstrakten och mig veterligen håller han inte på med några andra grenar. Han är inspirerad av Jonas G och Derek och har ett väldigt trivsamt sätt att träna och köra hund. Dessutom är han en fantom på att dela elegant!