måndag, juli 20, 2009

snabba beslut

Imorgon trodde jag att jag skulle åka till Lennart och träna men Hussen tyckte att vi behövde lite gemensam semester så plötsligt var vi inbokade på ett hotell i Stockholm, trevligt!

Idag har vi kursat igen. Det ser riktigt bra ut, eleverna gör riktigt fina framsteg och både förare och hundar är fokuserade på sin uppgift. Nu har vi uppehåll på grund av tävling nästa vecka så nu är det hemläxa som gäller.

Efter Stockholmsresan måste jag och Zeke snacka lite allvar inför helgens tävlingar. Som kurshund är han ingen höjdare, idag tappade han till och med ihop fåren när vi delat - flera gånger! Hoppas få tillbaka den gamle vanlige hunden, jag vet ganska väl vad som gick fel idag. Hoppas att det är så enkelt avklarat för i så fall räcker det med lite vanlig träning och vi gillar ju att träna delning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en trevlig semester.
Ps. Mina damer står till förfogande Ds. /Skräddars

Strössel sa...

Mmmmysigt. Vilken bra "Husse" du har som tycker sådana saker!

Anonym sa...

Zeke kanske också behöver semester, han kan vara överansträngd./Mona

Ewa sa...

Skräddars; tack för erbjudandet! Imorgon testar vi hemma, jag hoppas det räcker. Ringer dig!

Strössel; ja den Hussen har sina goda sidor :-)

Mona; kul att du tittar hit, har saknat dina kommentarer. Nja, jag tror inte att han är överansträngd och är han det så har han vilat nu ;-)