lördag, mars 20, 2010

äntligen

Har jag äntligen hittat en träningsform som passar min lata läggning? Igår var jag på massage. Ny massör och det var väldigt behagligt, så till den milda grad skönt att jag somnade en stund.

Idag vaknade jag med träningsvärk! Tänk om det går att få skön massage, sova och bli vältränad på kuppen? Samtidigt?! Den där massören tror jag att jag ska kidnappa...

Möjligen kan en del av träningsvärken komma av att en psykotisk tacka lammade igår morse. Hon är rädd för sitt lamm och låter den inte äta. När jag tog in hunden för att väcka hennes vaktinstinkt stampade hon som den värsta tennsoldat med båda frambenen, men hon fattade inte att det var lammet hon skulle vakta... Tar jag bort lammet från henne ropar hon oroligt och när jag lämnar tillbaka lammet knuffar hon bort det. Förlossningspsykos?
Nu är de trångt instängda och så får vi se om hon lugnar sig. Tills vidare håller jag fast henne så att lammet får äta. Det märkliga är att hon står droppstilla och kutar med ryggen när lammet äter, hon släpper bara inte dit den...

Nu ska jag kolla underlaget i hagen. Går det att träna hund eller är det isgata,det är frågan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade också en tacka som blev rädd för lammet, när en annan tacka slickat på det. Jag fick hålla i tackan för att lammet skulle få äta. Lammet lärde sig att äta bakifrån, när tackan inte såg lammet så stod hon stilla.
Det lammet (som är två år nu) har just fått ett fint bagglamm och hon är väldigt kärleksfull mot lammet och stampar väldigt när det kommer någon främmande in i lagården. Men hon skyddar lammet.