söndag, mars 21, 2010

helgen som svängde


Igår var det en helt underbar dag...
det var faktiskt 18 grader när det var som varmast. I solen, men ändå...


takdropp :-)


jag fick för mig att göra marängsviss vilken avnjöts i solen på trappen. Gott!

Bertil höll mig sällskap

och Carl Philip njöt av att få rulla sig i gruset...


Idag är en annan dag
Snöstorm igen :-(
Den planerade träningen snöade inne. Jag körde igenom Zeke och Rom igår och jobbade hårt med att få dem att släppa draget. Den egenskapen hade hamnat långt bak i lillhjärnan över vintern... Hundarna var rejält leriga när vi var klara, det behöver man inte bekymra sig över idag.
Något annat som svängt; den psykotiska tackan har accepterat sitt lamm och allt ser ut att vara frid och fröjd. Hon får inte vara med resten av flocken ännu eftersom ena juverhalvan är misstänkt hård och jag vill avvakta och se om det blir juverinflammation eller inte, innan de får beblanda sig med resten. Men lammungen är mätt och nöjd och börjar få lite hull. Härligt! Inatt lammade en ungtacka, så nu är det tio pigga och fina lamm därute. Bara två tvillingpar hittills men huvudsaken är att alla mår bra.

3 kommentarer:

Monika sa...

Åh vad härligt med lite värme, katter som sällskap och lammningar som går bra :-) Snön kan vi skippa för den är off just nu ! Hadet Monika

Strössel sa...

Bilden av dropparna från stupröret är helt underbar! Ger mig känslan av att det äntligen håller på att ge sig!

Mackan sa...

Ewa, om bässarna bott här skulle jag ha skottat hela vägen upp på taket på byggnaden bredvid. Det var den snön som drog loss fårhuset från väggen.
Surt är det i alla fall.

Härliga bilder och gottig marängsviss!! Idag droppar det utanför mitt fönster.