onsdag, december 22, 2010

julhälsning från Scott


Matten i familjen skulle koka knäck idag. Hackade mandel och ställde fram formar och var riktigt på G. Ingen sirap i skafferiet! Anklagade Hussen för att ha gömt den när han städade skafferiet men fick till slut inse (men kanske inte erkänna högt) att den nog tog slut sist jag kokade knäck... Kanske gör jag ett nytt försök i morgon.
Någon julstädning har jag inte heller hunnit med. Det var tevebönder och Sandhamnsmord när vi hade ätit och sedan tog jag en sådan där rask promenad igen (!). Kort och intensiv, men ändå...

En arbetsdag kvar och sedan väntar lite julledighet. Det ska bli skönt. Jag har önskat mig en plogad plan så om temperaturen bestämmer sig för att nå vettig träningstemperatur (och jag varit snäll förstås...) så ska jag försöka få till något pass.

4 kommentarer:

Anonym sa...

GOD JUL där uppe i norr ;)
Stor julekram från Kitty å flåcken

Mackan sa...

Jag stryker aldrig gardinerna nuförtiden. De hänger till sig. Såg på en bild på fb att du har längder. HAha, hur går det med alla kattungarna? Vi har precis hängt ner våra gardiner som varit dubbelvikta över stängerna för Dims framfärder.

Så värdelöst det är när någon ingrediens saknas så där. hahha

Ha en fin jul!!!

Anonym sa...

God Jul på Er.
Hur går det med kattungarna. Är in o kikar tillbaka i din blogg och längtar så.
Just nu kl halv sex på kvällen dan före dan har INTE mina julgardiner kommit upp. Få se om dom finns där i morronbitti. Lusten för jul är väck. Skulle vilja göra som Scott, drevern. Dra nåt grått över huvudet.
Ha det iallafall så bra i kylan.
Julen är snart över. HURRA
Yvonne

Anonym sa...

God Jul! Hoppas kylan ger sig snart.
Ewa,Tea&Irja