tisdag, december 21, 2010

mera månsken

Idag åkte julgardinerna upp så nu är det lite mer jullikt här på Lisselqvars. Värsta julhandeln är också avklarad, nu återstår inköp av en enkel julklapp och lite pyssel här hemma.

Mycket fascinerande var det att jag upptäckte att jag varit ordentligt noggrann när jag vek ihop julgardinerna förra gången (troligen i våras någon gång...) så de var extremt lättstrukna. Vuxenvarning på det va?

Vid kvällens raska promenad (jojomen, två dagar i rad!) var det -23 så om det fortsätter så här så ser jag det som ett tecken och slutar med promenaderna. Om det var ungefär tio grader varmare skulle det vara riktigt behagligt och vi (jag och Scott Drever) pinnar på riktigt bra. De andra tre springer som vanligt som stollar. Deras kondition är det inget fel på.

Inga kommentarer: