tisdag, december 28, 2010

kors i taket!

en liten utflykt till Ewa J i Borlänge och... vips, lite träning! kändes som det var evigheter sedan sist. Vi jobbade på stallbacken och en vända inne i boxen.
Ewas Irja har tänt mer sedan jag såg henne senast. Hon har ibland väldigt bestämda åsikter om vad hon håller på med och åt vilket håll fåren ska (utan att det nödvändigtvis är det håll Ewa tänkt sig) men jag visade Ewa med ett par övningar där det blev väldigt uppenbart och sedan jobbade Ewa hårt för att få sin vilja igenom. Det gick bra men var en kamp :-) Framförallt var det roligt att Ewa fått tillbaka träningsglädjen och energin - den smittar!

Rom jobbade bra idag. Han kändes mer öppen och flankerna ur balans var ovanligt rappa :-) Visselsignalerna satt klockrent första stunden, sedan hade han en svacka där han gissade lite mer men i det stora hela så... I boxen visade han en ny och tilltalande sida; han behöll lugnet även i riktigt pressade lägen. Gilla!

Zeke var på idag. Där var det snabba rörelser och fåren fick upp ångan :o) Han gillar när det är trångt - jag tror att hans förutseende belastar honom mindre när fåren inte har några flyktvägar och då orkar han jobba på. Idag var det inga sega flanker minsann.

På vägen hem hälsade jag på en god vän som jag inte sett på länge. Det var roligt att prata bort en stund. I morgon ska jag och mina syskon bjuda Majsan på bio och filébuffé. Men först ska jag hälsa på Erica och Magnus som så väldigt snällt hjälpt oss med hussens julklapp. Oj, vad bra det kommer att bli :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra dag det blev och det var riktigt roligt att träna igen. Riktigt imponerad hur Rom bara levererade hela tiden. Intressant att studera honom. Zeke riktigt lyste av lycka. Irja är nöjd och sover gott.
Ewa,Tea&Irja

erica sa...

hoppas hussen blev nöjd!!