lördag, maj 12, 2012

staketat

När jag läser på facebook ser jag att det verkar vara stora betessläppardagen idag. Här är det alldeles för blött och för lite bete för att släppa ut några kalvar, men vi har i alla fall börjat med ett nytt staket idag. Till en vinterhage (!)
Nåja, det är inte riktigt sant. Vi ska ha fårnät bakom ladugården eftersom små lamm och eltrådar verkar vara en svår ekvation. Tanken är också att lammen ska få gå där när vi skiljer av dem, så vet vi var vi har dem. Det blir nog jättebra men det är stenigt och jäv-t att slå ner stolpar och det är ganska oländig terräng på sina ställen.

Annars har det varit stiltje på hundträningen. Någon vända med fyrhjulingen och lite lammpassning, men annars har det varit för mycket annat. Med tanke på att vi är anmälda till sex starter på nöt om mindre ön två veckor och hundarna inte flyttat nöt alls i år borde jag kanske vara orolig... men jag har anmält mitt intresse till nötträning på ett par ställen och hoppas att det torkar upp så att djuren kommer ut snart...


Inga kommentarer: