söndag, september 01, 2013

dop

Idag var det dags för dop igen. Lilla Maja döptes och den här gången hade jag med kameran.


Notera den tjusiga klänningen, det börjar bli några namn på den nu

här doppas det i vatten


I förmiddags var jag till Maria som erbjudit sig att känna igenom Zeke. Lite skumt där han avlastar ett bakben men är svagt musklad i det andra. Inga reaktioner i leder men ett par ömma kotor och ett riktigt ömt ligament som jag ska massera. Nästa anhalt blir veterinär Sören för att kolla upp prostatan och ta några blodprov. Fortsättning följer, visst hade det varit skönt om hon hade sagt att här är det och det här kan vi fixa, men samtidigt är det lite skönt att det inte är klockrent att det är ryggen som spökar.

Igår såg jag att såren var lite kletiga på en av de bitna/rivna tackorna. Fattas bara att det blir en inflammation och mer elände. Tryckte i massor av penicillinsalva som jag hade hemma och idag såg såret bättre ut. Jag får väl se upp med det och inte tro att det läker som det ska, utan verkligen ha koll på henne.

Imorgon eftermiddag åker jag och Rom till Enköping och tränar nötvallning tillsammans med ett gäng glada SM-"konkurrenter". Det ska bli skoj!

1 kommentar:

Helénes klotterplank sa...

Krya på sig, både hund o får.