tisdag, september 10, 2013

SM Nöt

I år sket det sig :-(

Vårt startnummer 3 visade sig vara först på andra gruppen kvigor. Dagens hungrigaste grupp, kan man säga. Varken Rom, Ben eller Maxa (ingen av dem är känd för att bli stående med djur) var i närheten av att hinna hela banan. Suck!
Surmulet noterade jag att det var som att flytta betongsuggor och det har vi faktiskt inte tränat på. Så snopet att råka ut för det på ett SM, men inte så mycket att gräva ner sig över heller. Jag hade inte uppfattningen att Rom jobbade dåligt på något sätt även om han uppgivet tittade på mig och undrade hur han skulle bära sig åt, efter en stund. Själv kände jag inte heller att jag kunde gjort så mycket annorlunda. Vi var väl förberedda, men ändå inte.
Nåja, inte mycket att gräva ner sig över. Här kommer istället några bilder....


Hallå, kvigor! Gå!


Gå, sa jag!



Är ni dumma eller hör ni dåligt?  ja, så där såg det ut...


En som däremot inte hade några problem att flytta djur var Petra och Phee. De vann både kvalet och finalen överlägset! :-) Här finalsorterar de...



.... och här jublas det!

 
 
 
Våran mamma är bäst! Four och Ezz passar på att posera med mamsen som just blivit svensk mästare i nötvallning. Så fräckt! och så välförtjänt!

 


Nu slickar vi såren och laddar för IK-2 om två veckor.

Inga kommentarer: