lördag, januari 04, 2014

trallar nöjt...

igår var det dags för återbesök på Vettris i Falun. Rom studsade in på Arken Zoo, glad i hågen över alla dofter av hund- och kattmat och godis i alla former ;-) Man går genom butiken för att komma till Vettris som ligger längst in i butiken. Jag mutade honom för säkerhets skull med lite godis i undersökningsrummet också, det är mycket värt med en hund som tycker att veterinärmottagningar är trevliga.
Blodprovet bekräftade min goda känsla, Rom mår ganska bra :-) han ligger inom gränsvärdet (men högt) i kalium och för lågt i natrium precis som förra gången. Nu ska vi minska ytterligare på kortisonet så får vi se om han slipper kissa så mycket. Nästa återbesök är om tre veckor och den här gången hade jag inga invändningar mot att glesa ut besöken. Sedan sist har Rom provat att leva ungefär det liv som var hans vardag förr, han har deltagit i träningar både borta och hemma, han har gått långpromenader, gjort små jobb och varit i hundgården korta stunder - och mått helt ok. Dessutom har han firat nyår utan jobbiga påverkningar från smällare.

Nu hoppas vi bara att det fortsätter så här.

Jag väntade med att dra ner på kortisonet - igår kväll och idag har Wilma varit på besök och Rom är inte förtjust i barn, han visar tänderna och ber dem hålla sig ifrån honom men nu har jag och Wilma tränat honom och han upptäckte snart att hon nonchalerade honom, så det har gått jättebra. Men lite extra kortison var nog på sin plats ;-)
I morgon ska vi träna så han får kanske ordinarie dos då också ;-)

Datorn är tillbaka så endera dan kanske ni får se några bilder ;-) jag och Wilma gjorde ett collage som vi skickade till hennes mamma och pappa i morse, det såg ut så här




Inga kommentarer: