söndag, oktober 26, 2014

Ljus och mörker

Igår var livet gott. Träning med Heléne och Lennart och det var så längesedan att jag inte ens riktigt minns när vi tränade tillsammans senast. Men nu var det dags. Four fick vila, min bestämda uppfattning är att tån inte är läkt. Han visar ingen ömhet eller hälta men.... Magkänslan ska man lita på!
Rom var väl desto gladare. Förutom Rom var det Gemma, Loobo och Märta som drillades. Det kämpades och diskuterades innerflanker, hjälper, mental träning av föraren, framdrivningar, dragkänslighet och allt möjligt. Eftersom halva gänget får stod strategiskt placerade i en fålla bredvid det som hade en tendens att vara framdrivningslinje så blev det också några övningar i att ta bort djur från fålla ;-)
Kameran var med men stannade i bilen hela dagen. Inte en bild blev det, jag skyller på regnet ;-)

Rom var på sitt allra bästa look-back humör så när jag blåste en hård broms till honom i ett upptag vände han på huvudet och undrade om det fanns fler får längre bort... Annars går han som det stadiga godståg han är. Tuffar på liksom och är sällan inblandad i några urspårningar.

Ungdomarna Gemma och Loobo och för all del Märta också även om hon inte är purung lägre, har gjort stora framsteg den här säsongen. Gemma är också riktigt, riktigt stadig nu och Heléne har fullt upp att hänga med i utvecklingen. Åh vad jag ser fram emot att få gnugga geniknölarna lite oftare framöver med dem och försöka inpränta några detaljer som jag tror skulle göra skillnad.


Idag har i alla fall vädret och tiden varit emot oss. Vintertid och mörkt redan klockan fem, stormigt och småregnigt väder och november har inte ens börjat ännu. Tackorna har fått komma in eftersom de ska klippas i veckan och baggarna fick flytta ut till kalvarna så länge. Mer jobb för Rom alltså, så den här helgen har han inget att klaga på.

Imorgon ringer jag Vettris igen och hoppas få en tid så fort som möjligt. Rom ska kolla sina elektrolyter också den här veckan så vi får väl slå ihop det till en liten familjetid.

Inga kommentarer: