tisdag, oktober 21, 2014

Tröstshoppar


Ja, jag tjatar lite om att det är tråkigt med Four och hans tass. Status om den kommer strax. Men först ska jag berätta om min tröstshopping. På IKEA. 
Ibland förstår jag extra tydligt att jag inte är som alla andra. Såhär såg kvittot ut och då hade jag ändå tagit mig igenom nästan hela varuhuset och suckat över att det är omöjligt att hitta det man ska ha. Så jag spontanshoppade istället...

En fleecefilt och några krokar. Summa arton kronor.
Någon bestickkorg till diskmaskinen hittade jag förstås inte. Sedan åkte jag till Täkt och klubbens nötträning. De flesta var klara så Rom fick också köra en runda. Oj, han är ringrostig, men han mår bra nu.

Det där var lördagens shopping. Idag handlade jag till hundarna. Grisfamiljen har utökats med ett får och en ko :-)  Rea på grymtande djur på Granngården, lika bra att lägga upp ett lager.





Stackars Scott hade en jobbig helg. Han försökte tappert få Hussen att ta med sig Scott till skogen. Det gäller att placera sig strategiskt... Ovanpå jaktkläderna till exempel...




 och så var det den där Four igen då. Jag pratade med veterinären i slutet av förra veckan och han kallar det "uppföljande behandling för en kloskada". Antiinflammatoriskt och antibiotika förskrevs och sedan skulle jag kunna sätta igång honom i mitten av den här veckan, och om det fanns några kvarstående problem skulle han titta på honom.
Vi får se hur jag gör. Han får sista antiinflammatoriska i morgon och ska äta upp antibiotikakuren veckan ut. Svullnaden är borta så vitt jag kan bedöma. Nu ska jag bort på tjänsteresa onsdag-torsdag så jag bestämmer på fredag om jag sätter igång honom i helgen eller om Per får titta på honom först.

Här kommer ett försök till bild på vår mysstund när vi behandlade med is förra veckan.


Fortsättning följer. Nu blir det Uppsala ett par dagar och träff med kollegor från landstingen omkring oss. Ryggen får lite välbehövlig vila. Fårens ströbädd är nästan ute nu och den här gången har jag inte fått ryggskott. Det finns hopp om tanten!

1 kommentar:

Helénes klotterplank sa...

Ha, ha ja någon stor shoppare är du inte! Bra att du åtminstone ser till att handla det viktigaste (grymtdjur)!