måndag, september 18, 2006

färdigtävlat

Att det inte blev något uppdaterat igår har förmodligen ett samband med att jag slocknade kl 20:40... totalt slut efter en lång helg. Gudskelov hade vi fått in resultaten i Vallreg redan innan prisutdelningen (! det måste vara rekord - i vår klubb i alla fall) så jag slapp det jobbet när jag kom hem, men jag var fullständigt slut. Nåja, det fanns inte så mycket att berätta heller...
Tävlingarna flöt på mycket bra och det var utslagsgivande och bra får. Tyvärr sprang Bud så fort att fartvinden ven i hans öron så han hörde inte en enda stoppsignal ;-) Vill man leta bra saker kan jag säga att han, trots att han överarbetade kopiöst, aldrig fick panik och det fanns inga som helst bit-tendenser trots många svåra situationer (som han själv försatt sig i). Det tyder på att all vår attitydträning kanske hjälpt honom få tillbaka självförtroendet i alla fall.

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att det är färdigtävlat för hans del. Nu fick vi avsluta med två brutna tävlingar men det spelar inte så stor roll, huvudsaken är att han uppförde sig skapligt mot fåren och inte ställde till något och att vi kunde ta med oss fåren av banan lugnt och snyggt och Bud tyckte nog att han jobbat på bra ;-) Nu lägger jag ner tävlingsträningen när han ändå bara blir stressad och får ont och jag blir arg. Nu ska vi bara träna roliga grejor hemma där vi har skoj ihop och så ska han få vara vaktmästare på heltid. Det får bli Zeke som får axla föraren med de dåliga tävlingsnerverna...

Apropå Zeke så lutar det just nu åt att vi skippar LP:t i oktober. Jag har kommit på att om vi väntar slipper jag lära honom den "fålla ut" som gäller nu och som jag tycker är ett förfärligt moment där det kan gå galet. Nu tror jag inte att det skulle vara något problem för Zeke men väntar vi till våren är det nya regler som gäller och de verkar mycket säkrare. Vi får se vad som händer på den fronten. Nu ska han få träna framöver ;-)

Usch, nu är klockan sen. Jag fastnade i en fantastiskt rolig rebus. Nu är jag i alla fall igenom men det vete tusan om jag klarat nr 21 utan hjälp...
Här är adressen om ni vill testa, håll tillgodo och berätta hur det går.
http://www.internetlankar.se/spel/rebus/1.htm

14 kommentarer:

Ewa sa...

Lade ni märke till att jag inte kallade Zeke för Lillehund en enda gång i inslaget?! Jag lovar att det var en engångsföreteelse!
:o)

Anonym sa...

Som du sa, vi struntar i våra egna resultat och är stolta över att sekretariatet flöt på bra. När det gäller Bobby kursen, var går den? Går det att få vara med som åskådare? Vi försöker nog komma iväg till Joel så snart som möjligt men det blir säkert fler gånger så "Lillehunden" (;-))kan följa med nästa gång.

/ Maria

Anonym sa...

Jag blev riktigt orolig när jag såg rubriken men jag tycker det låter väldigt klokt att sluta tävla/träna med Bud när han har så ont emellanåt.
Nu handlar det bara om att Zeke skall växa upp och börja "skörda lagrar".
Var det inte väldigt många som bröt av olika anledningar? Jag har inte satt mig in i tävlingsreglerna, vet ju inte om det någonsin blir aktuellt heller, så jag blir ibland förvånad över diskningar som jag tycker är orättvisa. Det kanske vore bra ändå att kunna litet även när man bara tittar på.
Jag tycker att tävlingar är fest och nöje, det hjälper till att inte ta det så allvarligt. Sedan är SDV ovanligt duktiga att organisera tävlingar, allt flyter bra tycker jag.
Mona

Anonym sa...

Jag vet inte om det är samma men jag kommer INTE till 22. Vadå Gustavsson?? *suck*

Anonym sa...

Förlåt! det var Maria som hade problem med rebusen. Rolig grej annars. :-)

Anonym sa...

gzaofwnf kanonord för en hund som har dålig mage, det låter ju så ju *S
Jo det va en kul rebus, blev sent igår fastnade på 18 eller 19 eller vad den där konstiga bokstavs komboninationen var ;-) sen gick ju morronen åt skogen till resten. Men det gick iaf (klappar mig stolt på ryggen, berätta inte att jag fuskade lite *L)
Bud e nog jättelycklig med att "bara" få jobba hemma med. Och lillehund kanske växer ifrån sitt namn å blir storehund ;-)
De där nya reglerna du skrev om, kan man läsa de någonstans eller du kanske kan dela med dig av vad du vet (eller tror *L)
/Kitty o konvalecenterna

Anonym sa...

Hej
Undrade just varför du aldrig uppdaterade...?
BRA att du letade fram positiva saker med Bud i helgens tävlingar. Du vet, jag har läst tävlingspsykologibok i sommar...
Låter skönt för Bud att få göra roliga övningar och slippa tävlingsträningen. Rebusar, hm, lät intressant, men just nu springer mina chefer här. Får kolla det sen. Ha det bra! Hälsar Mackan

Ewa sa...

Hihi, här har det varit pannor i djupa veck tror jag ;-)
Maria, Gustavsson (ja, det var där jag körde fast) har med en slags ranking att göra...
Bobbykursen är i Mälarmårdens regi. Jag och Lillehund ;-) går 19-20 oktober. Det är Inger och Kåre Tallbäck som är kontaktpersoner, kolla med dem om åhörarplats.

Nya regelboken - i alla fall förslaget som gått till SKK - finns på svak.se. Några förändringar: De flesta tävlingar blir inoff. Det betyder att man måste gå LP för att få sin hund GK Vallh, det kan man inte bli på ÖK. ÖK byter dessutom namn.
I nuv ÖK försvinner "svenskdrivningen" och det blir fösning runt hela triangeln. Fålla ut försvinner men är kvar i LP men med en annan form: Man släpper in hunden, stänger grinden, låter hunden gå runt fåren och sedan öppnar man grinden och släpper ut fåren. Mycket bättre djurhantering!!!

Det var kortversionen;-)
Lillehund kommer aldrig att bli något annat än just lillehund :-)

Anonym sa...

Halv två på natten är kanske inte rätt tid att sätta sig med "Gustavsson" men min film tog slut nu. :-)Ranking?! jag har provat diverse kungasöner men när du säger ranking ihop med Gustavsson så tänker jag tennis?!? Snacka om trött :-/

jag provar i morgon tror jag

/Maria

Ewa sa...

Jag var länge inne på hockeyspelare men det var liksom fel... ;-) Ranking men inte av personer var det bättre?

Anonym sa...

Har inte hunnit titta på Gustavsson idag men... "inte av personer" 1:a, 2:a osv?
Fortfarande för trött, hur kommer det sig att man sätter sig vid datorn vid den här tiden på natten?! :)

Ewa sa...

Ja. Ranking men inte av personer utan av något som t.ex. Gustavsson

Anonym sa...

Jaha ja. Känner mig helt dum i huvet... kommer inte förbi aaaaarrrtttoon :o /Eva

Anonym sa...

Då törs jag också erkänna... Jag kommer ej förbi 16 :( Man kan nästa tro att det är lösenordet för att skriva i bloggen...
/Anneli