torsdag, september 21, 2006

mera träning

Ingen ro och ingen vila... I alla fall inte för de här hundarna ;-)
Nya tag i dag, Maj var här och tränade att dra in Rex i utgångarna. Buds träning började lika illa som den igår men vi fick till det bättre idag. Det blev ett kort pass för jag upptäckte att han blev redigt halt på ett framben. Jag vet inte om jag körde för hårt med honom igår eller om han gjort illa sig på annat sätt, det såg ut som hältan satt högre upp än tålederna men han får väl ta det lite lugnt några dagar så ordnar det sig säkert. Han fick Rimadyl ikväll så hoppas jag att han slipper ha ont.
Zeke fortsatte också med gårdagens övningar; höger och vänster på en cirkel framför mig. Det känns som att det fungerar - han tänker mer och chansar mindre. Jag växlar med någon vanlig utgång så att jag inte lyckas traggla in att han ska korsa framför mina fötter... Det vore väl snyggt ;-)

Gräsänkelivet är helt ok, jag ska inte skriva vad min kvällsmat bestod av men det var inte riktigt lagad och näringsriktig mat. Jag ska inte ge några moraltanter ;-) chansen att sucka över mina matvanor men jag har en känsla av att det är bra att jag inte är gräsänka jämt... Det skulle nog bli förödande... Till efterrätt (bara för att man fuskar med varmrätten behöver man ju inte fuska med desserten) blev det resterna av chokladkakan med Marabou mörk choklad med kakaobönor (se tidigare inlägg). Mums! Dessutom står det ju i varenda tidning nuförtiden (i alla fall i dem jag läser) att mörk choklad är jättenyttigt. Varmrätten (hm, huvudrätten kanske är ett bättre namn) innehöll bl.a. potatis men i lite... bearbetad form :o) och potatis är ju jättenyttigt!
Jag prioriterar hundträning framför matlagning, så är det bara. Frågar man bara rätt människa så säger de att det är helt normalt. I morgon måste jag tyvärr prioritera något helt annat nämligen städning. Det duger ju inte att gästerna får allergiska reaktioner... Men det är i morgon det...

Inga kommentarer: