måndag, september 11, 2006

träning hos Gunilla

Igår var vi och tränade hos Gunilla. Zeke, Bud, mamma med Rex, Tuula med Maggie och Gunilla med Lyn. Som väntat (befarat) blev det konstigt för Zeke att hämta får när det var ny plats och nya får. Med hjälp av lite list från mattes sida fick vi till ett par riktigt bra utgångar till slut så det ordnar sig nog med den saken också. Höger och vänster är fortfarande jättesvårt men jag tycker att han gissar rätt påfallande ofta nu :-) Vid fållan skadar det inte att kunna höger och vänster... Det var kul att se att Zeke efter att ha fått in dem i fållan en gång förstod vad som förväntades nästa gång han kom dit. Bud var het och bitig :-( Sista omgången var helt ok men första vändorna tyckte jag att han pekade finger åt mig. "Han förstår inte bättre" är ett mantra som passar sådana gånger men som så många gånger förr föll jag i bli-arg-fällan. Skärpning matte! Bud hade ont i tassarna efteråt :-( men inte mer än att han tjuvvallade på eftermiddagen...*grrrr*
Ikväll har vi varit på skogspromenad. Av någon obegriplig anledning följde Mette med. När vi försvann in i skogen för att titta efter svamp satt hon kvar på grusvägen mitt i skogen och gallskrek "MJAAAAUUUU". Bara att gå hem igen alltså...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde ju Du var lite tuffare. Du har ju klarat av en del motgångar bra. Kunde inte katten sitta kvar där eller gå hem själv?
Jag tycker synd om Bud för hans onda tassar, det måste vara jobbigt för en vallhund (och för vallhundens matte förstås). Bäst är det att läsa vad Du skriver om Zeke. Det skall bli intressant att följa hans fortsatta utveckling. Det ser ju ut som om han kan bli riktigt bra.

Anonym sa...

Förlåt. Det var inte meningen att vara anonym, även om det står så om ovanstående. Glömde bara underskriften.
Hälsningar
Mona