fredag, september 22, 2006

städning eller inte?

"lat är bara förnamnet" skulle bli rubriken på dagens inlägg eftersom jag sitter här och just latar mig istället för dagens prio 1 = städar. Jag har i ärlighetens namn inte ens börjat... Så skulle jag starta dagens ord. Eftersom jag dammat av laptopen och den behövde antivirusuppdateras så är den just nu seg... väldigt seg, vilket innebar att jag hann dammsuga köket (nåja, det är inte jättestort men det säger en del om uppkopplingen när man har modem och antivirusen snor det lilla utrymme som finns) under tiden som min hyggligt nya Dell Inspiron öppnade blogger ;-)
Nu börjar det bli skumt så jag kanske skulle ta en promenad innan det bli kolsvart... och ge djuren... och slå av spannmålsfläkten... och... Det blir nog inte jättemycket städat idag. Men en dammsugning kan göra susen, det ser jag i köket. Det hjälper inte med centraldammsugare, visst är den jättebra, men det blir ändå inte särskilt roligt att städa...

Måste slå av spannmålsfläkten...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Äh vadå lat! Dammråttorna behöver man inte jaga dom ligger så fint kvar.
Så kul att du uppdaterar bloggen nästan alltid något att läsa när man kollar in hos dej!
Kram Anita1

Anonym sa...

he he ditt städsätt liknar mitt
;-)
Uffe säger att jag både rastar hundar och städar framför datorn........i alla fall sääääger jag att jag ska sätta igång men man får liksom inte ändan ur vagnen.
Har du testat med breda stora sopborsten....bara å gå igenom huset med den och så e iaf de stora dammråttorna borta ;-)
Tvätten slänger man in i ett skåp (det som inte syns finns inte) å disken stoppar man ner i vasken och lägger nått över....
Himla effektivt faktiskt ;-)
Det svåra e när man behöver ett rent glas eller rena strumpor.....
Troooor att allt blir mkt lättare när allt e klart i nya tvättstugan (vadå nya... vi hade ingen alls innan ju ;-)då hoppar väl allt in i skåpen själva, nytvättat, struket (struket...brukar bli slätt när man haft det på sig ett tag, här sliter vi inte ut strykjärnet precis ;-) och nya golv e väääl städfria.....
Ha en fin helg,
kram Kitty o konvalecenterna

Anonym sa...

du bara måååste kolla in chokladsajten.com
bara nyttigheter sida upp och sida ner. Hjälp måste nog baka nån smarig chokladkaka till i kväll....dräääägel
Me again

ps vydyalvi bara måste vara ett ryskt svärord.....

Anonym sa...

Jag vill gärna komma med ett tips. Jag brukar själv använda det tidvis.
KORSDARG! Ställ upp alla fönster så det blir ett sjudjädra korsdrag. Råttorna yr då runt som jagade möss för att söka lä. Men i det hörnet där det är lä, där står jag och väntar med stora damsugaren. Enkelt, snabbt energibesparande. // Heléne

Anonym sa...

Det är konstigt det där med städningen vad mkt man bara "måste" göra lite snabbt innan.. Men som min pappa säger, bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete:) Han tycker som jag att det finns roligare saker här i livet:) Sen kanske det kan vara trevligt att ha liiite städat också;)