torsdag, september 06, 2007

hemmafru. Synd att man måste svänga ;-)

Kvällens möte i vallhundsklubben blev inställt och jag måste erkänna att det kändes som en skänk från ovan. En hel kväll "över"/ledig/på hemmaplan... Bristvara nuförtiden. Den kvällen har ägnats till lite hundträning (högoddsare, va?!) och så har jag lagat mat (har inte inträffat på den här adressen sedan förra fredagen när jag och Hussen lagade festmat) och till och med hunnit se en snutt av Idol. Djuren ute har fått mat innan det blev time för pannlampa, mp3-boken tog hastigt slut, jag hann vila lite och har planerat lite uppdelning av tackorna inför betäckningssäsongen som närmar sig. Kan man få så här mycket gjort varje kväll?

Träningen: Lillehund gick riktig fint. Vi delade av flocken i omgångar och på slutet drev han fyra tackor runt hagen i stadigt tempo och tog Saktavisslan även när fåren skenade ifrån honom hemåt. Good dog! :-) Bud fick också en vända. Han har jättesvårt för höger- och vänstervisslorna men de kommer så sakteliga. Han har gått på muntliga sidledskommandon i alla tider. Det är synd att man måste svänga när man vallar får... Så länge han går rakt fram går han sååå snyggt. Tro det eller ej men så snyggt kommer Lillehund aldrig att gå (! erkännande!) men så fort han (Bud förstås...) får ett långt sidledskommando slänger han hjärnan åt sidan för att komma fram fortare. Suck :-( Då är han out of control...

Det var lurigt med mp3-bok. Med vanliga cd-böcker hör man ju när man är inne på sista skivan men den här tog slut helt utan förvarning... Dock mycket praktiskt med bara en skiva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du är modern! Mp3 bok liksom! Jag har nyss lärt mig vad en Ipod är. Vi är de enda i hela bekanskapskretsen med tjock TV.

Men visst måste klockan gå olika fort olika dagar?!?!?!? Man HÄPNAR vad mycket som hinns med vissa dagar och vissa inget alls...

När kommer hussen hem? Och är du frisk nu?
Tänk vad SÖT en drever kan vara...såg honom när jag var in igår men då var inte koden framme - igen...
Hälsningar från hundlösa Mackan
Vad TOMT det är!

Anonym sa...

Oj vad många timmar du måste ha på en kväll, eller var du uppe himlans jättelänge? Å han med å vila oxå ....! Beundransvärt ;-)
Hur funkar det med Mp3 bok?
Låter ju kolossalt bekvämt ju ;-)
Ha de,
Kitty

Ewa sa...

Jopp, här användes tiden effekivt. Jag var inte ens hemma särskilt tidigt och hann ändå med allt det där, dock går ju en del saker att kombinera...
Mp3-böcker är som cd-böcker men det är bara en skiva och så kopierar man in dem i mp3-spelaren bara via kopiera/klistra in i utforskaren.

Hussen kommer hem imorgon lördag och ja, jag är nästan frisk nu. I alla fall känner jag mig inte sjuk och då är man väl frisk, eller?

Förresten har vi också tjock-teve och inga planer på att byta ;-)

Scott hälsar och tackar för komplimanger och medkänsla.