tisdag, september 25, 2007

trivsamt med tisdag...

Idag slutade jag jobbet vid lunch och åkte hem och hämtade Lillehund. Jag hade gjort upp med Heléne http://www.blogtown.se/blog.php?id=tyra att vi skulle träna hos Ewa J. Heléne skrev i sin blogg att det var "jobbig träning som gör hjärnan alldeles mör både hos förare och hund" och det måste ligga något i det eftersom Lillehund har legat i grovingången och sovit sedan vi kom hem och jag slocknade framför teven...

Några Zekebilder hittar ni på länken ovan, här kommer en bild av Lexa som verkligen gör stora framsteg:

de jobbar på bra med sina läxor och idag var det extremt svårt med mycket drag men Lexa börjar så smått förstå att hon kan stoppa djur i draget och att det är kul. Lillehund skötte sig i det stora hela fint. Vi körde en mastodontrunda med honom på slutet där vi testade och klurade på hans position och hur han påverkade djuren bäst, trots allt drag. Oj, vad trött han blev!

Vårt största bekymmer just nu är egentligen att han fortfarande är tveksam på höger och vänster. Det gör att när jag t.ex. lägger press på att rörelsen ska vara rätt så börjar han att fråga om det var fel håll och så blir han tveksam och seg... Likadant om det jäklas vid fållan, då kan han också börja fråga eller gå åt fel håll eftersom han inte fick någon positiv respons på det han gjorde... Han är klurig att träna, men sååå rolig! :-) Jag antar att vi får fortsätta att traggla höger och vänster, jag ska backa bandet lite och slipa till lite grunder igen, så får vi se om och när det lossnar.

Stilig är han i alla fall, men så lång tunga ;-)
Fotograf är Heléne Elgemyr. Tack för bra träning och kul diskussioner!

4 kommentarer:

Ewa sa...

Bud var bara med som sällskap och han snarkar hårt vid mina fötter, fatta hur jobbig den träningen var ;-)

Anonym sa...

Tack själv! Himla kul!
Konstigt vad folk reagerade på tredje bilden på min blogg. Själv tyckte jag dom två första var bäst. Konstiga människor det finns??
Har förresten varit i väg till Skinnsberg i dag. Fick en hel del nya läxor (!) diskuterade också vårt resonemang om höger vänster träningen och vi är på rätt spår! Gud, så bra vi tänker!! hi,hi
Heléne

Anonym sa...

Hej
Jag förstår hur ont det gjorde efter fotbollen. Jag går väldigt annorlunda nu...*fnissar*

Hm..nu vill jag höra ert resonemang om höger vänster träningen...snäääälla! Jag bor ju så långt bort så jag inte kan vara med på era äventyr live...

Hälsar Mackan

Anonym sa...

Hejsan!
Vänster höger träning?
Kram Anita!