fredag, september 21, 2007

malteserkors

Ikväll byggde jag upp ett malteserkors och jag och Majsan testade lite. Kanske blev det onödigt svårt eftersom vi hade resten av flocken i närheten (ingen fålla att stoppa dem i eftersom vi byggt kors av grindarna) och det blev förstås ett förskräckligt drag. Det i kombination med lättstyrda får och bad handling gjorde projektet... svårt. Jäv-gt svårt! Men kul!
Med viss möda lyckades vi få igenom dem ett par gånger var. Självförtroendet inför morgondagens träningstävling är väl inte på topp, men det ska bli kul att prova. Jag vet inte ens om Lillehund kommer att hitta fåren så det där med korset ska jag inte oroa mig för mycket för ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, Grattis till världens bästa Bud och att du inte kom i håg hans födelsedag.... Grrrrrrr!
Lycka till på tävlingen.
(Varför i hela världen skulle han inte finna fåren???)

Anonym sa...

Åhhh, tror jag blir grrrrrrr..
Hälsningar mig förståss.
(Känns som om det börjar bli en vana att inte signera) / Heléne

Anonym sa...

OM DAGENS BEGIVENHETER ... står det att läsa i vår dagbok på www.hundtrim.nu ;-))))))

Ewa sa...

Heléne: Tja, jag visste inte hur långt hämt det skulle vara men Lillehund har ju aldrig gjort några långa hämt i tävlingssituationer och med hans spökiga utgångar (jaja, det var förstås i början av hans karriär men de gör fortfarande matte "lite mer beredd på att det kan gå på skit")så vet man aldrig...