torsdag, april 06, 2006

rapport

Sådärja, nu finns det ett färdigt resereportage på hemsidan (länk på första sidan) och ett gäng bilder som ger mig viss längtan tillbaka till främst Ettrick Valley.
Idag testade jag Bud lite och ramlade bryskt ner på jorden igen. Han är inte fräsch i tassarna just nu (jag såg att han var stel och öm i morse men trodde/hoppades att det var något tillfälligt) och det var tydligt när han jobbade med tröga får... :-( Planerna på att starta honom på några tävlingar reviderades snabbt och vi är tillbaka på "vi får se hur han mår"-stadiet... Usch, vad tråkigt!!!
Vi har fortfarande för mycket snö för att jag ska kunna köra igång Zeke *just nu hatar jag verkligen snö* - hoppas verkligen att det töar bort så att vi kan köra igång snart...
I måndags fick vi första lammet, en liten fröken som "kan själv"... ;-)
Så här såg hon ut när hon var nio timmar gammal:

Nu väntar vi på att hon ska få många kompisar!




Inga kommentarer: