söndag, april 09, 2006

vår i luften

Det har snöat idag också (!) men bara lite och det har regnat en hel del så snön sjunker sakta ihop och försvinner... Jag har tränat både Bud och Zeke både igår och idag. Det är egentligen lite för mycket snö, fåren är inte jätteglada över att pulsa, men vi försöker att hålla oss i deras stigar i drivningarna...
Zeke går runt fint och kommer ihåg övningarna från Jonaskursen. Han har tappat lite driv när vi tränat flanker så nu växlar jag med att han får gå och driva. Han blir lite tveksam och "tittig" om jag går med bredvid eller på sidan när han föser, men om jag går bakom honom har han mycket bättre fokus på fåren och är inte alls bekymrad över att jag är ute ur bild... Bud har alltid varit likadan - han blir nästan stressad av att jag går med, i synnerhet om jag är snett framför honom, då känns han som att han jobbar för att komma förbi mig. Jag får väl rannsaka mig själv och försöka komma underfund om vad det är hos mig som gör att det blir så...
Bud har uppfört sig väl. Stoppen sitter fortfarande bra, den här gången får jag se till att vara rädd om dem ;-)

Igår var Tuula här och tränade "Maggie" (Elektra) och det är en hund som får mig att le igenkännande ;-) Hon har väldigt mycket Bud-drag med massor av motor men är osäker och gör inrusningar. Nu har Peter gett Tuula några nya råd och idéer så nu såg det mycket bättre ut än när jag såg dem i höstas. Jag hoppas att jag och Tuula ska kunna hjälpa varandra med våra små illbattingar.

Arbetsdag i morgon igen. Men snart är det påsk och några dagars extra ledigt :-) Då ska vi träna ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Här slipper vi iaf att pulsa någe mer men det regnar mest och blåser och är inte alls skönt. Var det bättre med snö, vindstilla och sol..........
Kitty