fredag, juni 16, 2006

han gjorde det igen!

och tyvärr pratar jag inte om Fredrik Ljungbergs viktiga mål utan om Scott Drever som imorse drog ner min ryggsäck på golvet, öppnade den, rotade igenom den, tog av kartongomslaget och foliepapperet och... satte i sig det som var kvar av en chokladkaka med mörk 70%ig choklad
:-( Tack och lov är hans matte ganska glupsk så det finns ingen anledning att tro att det var särskilt mycket kvar av chokladkakan, men den var kanske halv och det är definitivt ingen nyttig dos av mörk choklad till en hund. Nu har jag konsulterat veterinär Sören om vilka åtgärder jag ska vidta nästa gång tjuven slår till, det känns tryggt.

Är det någon som kan förklara för mig hur mamma katt resonerade när hon släpade in detta as till sork och menade att Sigvard skulle lära sig att fånga/äta råttor??? Jag kan meddela att jag inte är rädd för råttor men när Marit släppte den här paddan på köksgolvet kunde jag tänka mig att gå ut och aldrig mer öppna dörren in... Urrrk! Gudskelov var den död annars vet jag inte vad jag hade gjort...

1 kommentar:

Anonym sa...

Matte kanske skulle ta å sluta med choklad ;-) eller så blir det till att äta upp med en gång och inte gå omkring med små sluntar i väskan...............
Kommer snart lite sm rapport men den berömda tiden har inte räckt till. har fullt i hundhuset nu till midsommar och ett par veckor framåt + trimningar + en B som ska stå klar för elit om en och en halv vecka ;-) Men lovar att försöka skriva in lite inom det närmaste iaf.....
Kram, Kitty