fredag, juni 02, 2006

konferens och annat... typ träning ;-)

Jag har varit på planeringsdagar med jobbet och bl.a. lyssnat på en fantastiskt fascinerande föreläsning med Mikael och Titti Strandberg. Jag hade inte alls väntat mig att jag skulle bli så fångad och berörd av föreläsningen, vad härligt det är när man blir glatt överraskad! Jag ska inte påstå att det känns som man varit med på deras expedition men vi fick i alla fall en liten inblick i hur satans kallt det är när det är -60 grader ;-)
Mikael kommer att vara sommarpratare i radion 29/7 - rekommenderas!

Att vara borta på planeringsdagar innebär ju också att lämna hus och hem i sambons våld. Jag var inte särskilt orolig (jag gav honom förstås noggranna instruktioner om skötseln av främst Stevie Wonder som ju är lite bortskämd *fniss*) men jag tyckte lite synd om honom som skulle upp och sköta djuren halv fem i morse. Men det är ingen som tyckt synd om mig när jag varit uppe tidigt hela vintern så det kanske bara var rättvist? Stevie har fått nya krafter, nu har han bitit sönder två nappar på ett dygn... Idag matade jag honom genom att ställa fram skålen och han drack... !!! Märkligt! Märkligt var det också att upptäcka att jag kände att något fattades när jag var borta, jag brukar inte ha några problem att koppla av "hemma-livet" när jag är borta men nu saknade jag... Zeke :-)

Så ikväll har vi tränat igen. Det går faktiskt bättre med Bud, det tar inte lika lång tid innan han slutar dumspringa men det är mycket överslagshandlingar och lite vallning när vi tränar... Zeke går framåt. Nu börjar jag se antydningar att han börjar slå ut även i rörelse och utan att jag tryckt eller styrt honom. Han är ohyggligt allvarlig, den lille mannen...

Husse är i Östersund och tittar på älgpass. Han brukar säga att jag är knäpp som åker land och rike runt för att valla får men är det bättre att åka 60-70 mil enkel resa för att titta på skog och älgpass???

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med Dig.
Va´då... älgpass????? När man kan valla!!! Vallningens ädla konst går inte att jämföra med något annat!!
;) Kramar