söndag, januari 21, 2007

917 steg = långpromenad???

Rackarns, vad det snöat inatt (igen). Idag lät vi fåren slippa pulsa och tog en puls-promenad med hundarna. Vi knallade iväg hem till Bengt och Marie där vi hade lämnat bilen igår efter en trevlig kväll med tacos och bowling. Själva bowlingen har jag förträngt, det gick verkligen inte bra.
Alltså traskade vi iväg; Hussen med Scott i flexikoppel och jag med tre stolliga lösa border collies och stegräknaren på. När vi nu skulle gå på långpromenad skulle jag passa på att dokumentera, tänkte jag. Alla de där dagarna när jag mest sitter på min stol och de enda steg jag tar är till och från cafeterian kan jag strunta i stegräknaren. Efter en och en halv timmes knatande - mest på småvägar men också lite pulsande över åkrarna kom vi fram och då stod den jä-a stegräknaren på 917 steg... Otack är världens lön! Jag lovar att det är något fel på den - den borde hamnat någonstans mellan 8000 och 9000 steg åtminstone :-(
För övrigt står den fortfarande på 917 steg så jag har tydligen flugit fram sedan vi kom hem?

Inga kommentarer: