fredag, januari 05, 2007

reflektioner

En ny bloggare är tydligen aktuell på lokaltidningens hemsida. Hon blev intervjuad och fick bland annat frågan om vilka andra bloggar hon läste. Det ville han förstås inte berätta men hon ondgjorde sig över tråkiga bloggar där skribenten talar om att den skurit sig när den rakade sig (eller för att ta ett annat exempel; slog ner bakluckan på bilen i skallen på sig själv - men det skrev hon inte) för det var hon då ointresserad av. Nej, bloggar med reflektioner om tillvaron och gärna med ett genusperspektiv skulle det vara... Hej och hå. Den enda reflektionen jag gjorde var varför hon läste bloggen om han (?) som rakade sig? Man läser väl bara de bloggar man gillar? Livet är för kort för att slösa bort på dåliga bloggar! Nytt ordspråk från Norrby. Det finns ju så många som är kul! Dessutom vimlar det av ohyggligt starka människor där ute i bloggosfären som delar livets absolut värsta katastrofer med oss och som förtjänar all respekt och medmänsklighet de kan få...

Idag slutade jag jobbet lite tidigare och var hemma vid tretiden. Det var faktiskt ljust då! :-) Halleluja, ljuset är på väg att återvända! Nu väntar en helg utan inbokade aktiviteter och jag är riktigt träningssugen. Kanske ska jag börja våldgästa bekantskapskretsen redan nu?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jajjemen! Jag såg också ljuset!!!!!
//Mackan