söndag, oktober 10, 2010

stolt

jag är stolt över att vara medlem i Södra Dalarnes Vallare. Den här helgen har vi arrangerat KM Nöt och VP Nöt och vilken helg vi haft! Klubben har bara hälften så många medlemmar som förra året eftersom många gick till nybildade Västmanlands VK. Ändå hade vi tjugo starter på vårt NötKM och tolv starter på VP:t idag. Fantastiskt! Ännu roligare var det att det blev tio godkända SDV-hundar idag, stort grattis till alla er! Helgen har präglats av en fantastisk klubbanda där alla verkligen hjälpt till och ställt upp. Domare var vår egen Shania Longyard och hon bidrog också till den trevliga stämningen.

Rom var en av de tio godkända hundarna :-) Efter ett taffligt hämt där upptaget var bryskt och framdrivningen var krokig tappade vi bara en poäng och slutade på 86 poäng. Jag var jättenöjd med Roms arbete, idag uppförde han sig verkligen som en nöthund och agerade själv i de lägen där jag fick styra honom igår. Det var inte många kommandon på fösningen eller drivningen idag och inte ett enda stopp. En poäng bort i fålla in och fullt i fålla ut (där jag var lite nervös att han inte skulle förstå att det gick att gå in i fållan men där han kröp in så fint). Riktigt roligt var det!

Kvällen har tillbringats med närmaste släkten. Vi har ätit smulpaj och fikat och skrattat åt Scott Drever som lekt vilda pusslekar med Wilma. Riktigt roligt hade de båda två :-) Nu återstår bara att se om Mattias har löst mina kontaktsvårigheter så att videokameran kan kommunicera med datorn.

Inga kommentarer: