lördag, februari 25, 2012

inte så flängt

Nu har jag inte flängt på en hel vecka, men det har inte blivit några uppdateringar ändå. Det har liksom varit fullt upp på hemmaplan med en resa till akuten med Hussen som hade problem med sitt hjärtflimmer, kalven som var så gott som frisk igen låg död en kväll när jag kom ut, vi har slaktat bagglammen och stationära datorn har varit död hela veckan. Igår följde datorn med Mattias till Borlänge på rekreationsresa så förhoppningsvis får jag tillbaka den i full funktion snart. Inte lätt att använda när alla usb-portar och dvd-spelaren är döda. Helt omöjligt att säkerhetskopiera något också...
I torsdags uppvaktade vi Hussens syster som fyller 50 i dagarna, trevligt men inga bildbevis eftersom kameran... ja, den ansluter jag ju till stationära datorn...

Imorgon blir det förhoppningsvis lite träning i alla fall. Nu är det bara tacklamm/ungtackor i träningsgruppen och jag var ut en sväng idag bara för att se om det var isigt eller skare i hagen och man kan säga att det gick undan ;-) jisses, vad de sprang! Underlaget var i alla fall helt ok så i morgon eftermiddag är de nog väl invallade.

Apropå vallning så hade vi ju årsmöte i SDV förra helgen. Förutom att jag fick förtroendet att vara ordförande igen så fick vi också en hel del priser med oss hem. Det var lite lustigt att "fel" hund vann, Rom vann KM Nöt och Zeke vann bl.a. KM Får. Riktigt kul var det i alla fall :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! till storslam!
från Kolpelle

Anonym sa...

Grattis grattis ni är ju som alltid bäst!!! Stor kram Mikaela & dogsen.