onsdag, februari 29, 2012

tur att allt i livet inte är teknik

Datorn är fortfarande trasig. Jag gjorde ett fåfängt försök att koppla vanliga tangentbordet till laptopen när jag skulle betala räkningar, men det kunde ju en blind höna sett att det inte fanns någon sådan kontakt... Så nu hoppas jag att rätt mottagare fått rätt pengar (många försvann från kontot i alla fall) när jag inte hade något numeriskt tangentbord...

Bilen är också trasig. Eller, den var inte trasig förrän den lämnades in på reparation... eller... Bromsarna behövde renoveras för en liten spottstyver typ 12000 kr. Ja, så fick det väl bli. Lämnade bilen på verkstaden i morse och den blev inte klar under dagen. Normalt är det ingen katastrof, det går ju en buss mot mina trakter. Det gäller bara att passa den tiden för man har inte så många avgångar att välja på. Men idag hade jag stämt träff med Mats som skulle stycka lamm till oss och det betydde att jag borde vara hemma innan bussen ens lämnat Falun. Och Hussen behövde köra iväg köttet och kunde inte hämta mig vid bussen... Vad göra??? - Mamma! Så klart kom bästa Majsan och hämtade mig i Falun, skjutsade hem mig och så tog vi den lastade pickupen och åkte till slakteriet. Bara lite försenade.

Så nu är köttet klart för avlämning, återstår bara att åka till Åkes med det som ska rökas och göras korv av... Det får bli morgondagens projekt - om bilen är klar då, förstås.

Tekniken är inte helt med mig, med andra ord.

Då är det bättre att se framåt. Mot styrelsemötet på lördag där en viss suppleant känner mig så väl att hon visste att det inte skulle bjudas på något hembakt fikabröd hemma hos mig så hon ringde och erbjöd sig att baka :-)
Ser också fram emot att skriva ut listor och förbereda för lamning. Tiden går ut i helgen men jag tror inte att det är någon som tänker lamma så på direkten, men man vet ju aldrig.
Och så ser jag fram emot kommande säsong. Telefonsamtalet med den bakande suppleanten väckte liv i utbildningsanden i mig och nu snurrar det träningsupplägg och alternativa kursmodeller i mitt huvud.

Men mest ska jag nog se fram emot att gå och lägga mig. Kan det vara vårtröttheten som slagit till? och i morgon bitti har jag fått lift av en snäll kollega så jag slipper åka buss. Men det innebär ingen sovmorgon och promenad på morgonkvisten... Snälla du där uppe, eller Stefan på Bil & Motorservice; ge mig min bil!

2 kommentarer:

Helénes klotterplank sa...

Vilken tur ni har som har bakande suppleanter. Men måste den röra till det i din hjärna också. Räcker det inte med en vispning av chokladsmet?

Ewa sa...

Den där suppleanten... Hon vispar runt lite överallt hon :-)