torsdag, februari 02, 2012

upp och ner

Sedan förra blogginlägget har det varit upp och ner. I måndags tyckte jag att Zeke var lite, lite stel. På tisdagen tog jag ut lite bokslutskomp och vi gick på skogspromenad med hela flocken. Zeke var för det mesta kopplad men fick även springa lös med de andra genom skogen. Efter promenaden kompenserade jag med en semla och en liten tupplur,ljuvligt skön eftermiddag helt enkelt.
Innan sista rastningen för kvällen såg jag att Zeke var halt. På höger fram förstås... Klämde och kände och tyckte nog att det var någon av de stora musklerna. Definitivt inte där skadan satt och inte heller djupt där han ömmade senast hos Maria. Men halt var han. Suck!
Kopppel på och isklamp innan nattning.

På onsdagsmorgonen plirade jag med trötta ögon på honom när jag klev upp, ingen hälta :-) Fortsatte med koppel och is och hittade ingen hälta. Skönt! Istället såg jag att en av kalvarna var dålig i magen så Hussen fick hjälpa till att hålla i den så att vi kunde trycka i honom kolpasta.

Imorse var det tidig uppstigning eftersom vi behövde hjälpas åt att behandla kalven innan Hussen åkte till jobbet. Kalven äter och dricker men jag tror inte att vi fått stopp på diarrén ännu. Den tidiga uppstigningen gjorde att jag var ovanligt tidigt på jobbet och sedan gick jag hem vid fyra. Gemensam sak att behandla kalven, mata alla där ute, ta in hundarna, bära in ved. laga mat... nu är klockan sju och vi har ätit för en bra stund sedan. Den där timmen i morse håller fortfarande försprånget :-)

Till helgen ska det komma in ryss-kyla. Typiskt! För Zekes del var det väl detsamma, han ska änd vila igen nu - men Rom had einte haft något emot en träning. Vi har läst på Helénes blogg att Jovi fattat det där med att flytta får Det hade vi gärna velat se...

Inga kommentarer: