söndag, november 11, 2012

det kan aldrig vara nyttigt

... att ha tävlingsfria helger. Den här helgen har jag till exempel röjt både i groventrén och tvättstugan... Jisses så det såg ut därute :-o men nu är det rätt ok ett tag igen.
Lite hundträning har också hunnits med, Zeke en sväng igår och Rom en sväng idag. Bagglammen är extremt tråkiga just nu så det är inte säkert att träningen blir som jag planerat, men bra har den blivit i alla fall.

Veckan som gått har varit tuff. Jag skulle vara bortrest på tjänsteärende onsdag - fredag och när jag satt på tåget på onsdagsmorgonen fick jag ett oväntat dödsbud från jobbet. Förskräckligt förstås och inte så lätt att hantera på distans. Jag valde att fortsätta min resa, men det kändes tufft att inte vara med kollegorna. Veckan som kommer får vi ta tag i praktiska detaljer men det har fått vänta. I sådana stunder blir allt annat oviktigt och man blir påmind om vad som verkligen är viktigt i tillvaron.




Inga kommentarer: