söndag, november 18, 2012

grått, regnigt och november

... och en riktigt bra dag. Hyggligt lång och rask skogspromenad med alla fyra, Scott i koppel och långbeningarna lösa. En gång ropade jag "Hundarna" så att de samlades runt mig eftersom Zeke höjde huvudet och vindade något bakom en krök, annars höll de sig i närheten men strosade lösa och luktade och bara kopplade av.
När vi kom hem tog jag och Rom en runda med de tröga bagglammen och då de ogärna lämnar sin skogsdunge slog det mig att den erbjöd optimala träningsmöjligheter för oss. Massor av träd och stenar som vi har snirklat oss runt och igenom och framförallt med stenhårt fokus på att kort flank = innanför alla hinder oavsett hur trångt det var och stor flank = släpp. Det där sista behöver gossen inte träna på men som avbrott till alla de korta blev det riktigt bra. Åh vad roligt det var och vad bra det gick! Vi hade sådant flyt att bagglammen inte kom på tanken att stanna och vara vrånga - bara en sådan sak ;-)

Jag har hunnit med en social visit hos Majsan också. Hon fick låna en "inte-dra-i-kopplet-sele" till Rex som börjar bli lite dement och visar ett onödigt stort intresse för att nosa och undersöka världen på sitt eget sätt. I kombination med att Majsan har lite ont i ryggen blir det inte riktigt bra. Hoppas selen fungerar så hon slipper bråka på sin gamle kompis.

Det är mycket Darin på min Spotify just nu. I Så mycket bättre levererar han den ena hit-tolkningen efter den andra. Just nu är det Astrologen och om hur de löser världsproblem. Det gjorde jag och Heléne igår också. Ett långt och intressant samtal om hundträning och alternativa idéer. Så kul att inspirera och inspireras av träningskamrater.

Jag upptäckte att det var länge sedan jag tömde kameran. Nästan som förr i tiden, innan digitalkameran, när man hade två jular på samma film. Här är lite som jag hittade

 
Lennart och Rozz fållar. Notera att vargen slickar sig om munnen ;-)
 
Lennart och Cap fållar. Lite spännande läge...

 Cool singling!


Kontroll




Bild från kursen hos Marie. Gunillas fina Kim


Inga kommentarer: