söndag, november 25, 2012

nu går det undan

Pust. Snart har november svissjat förbi också... Fortsätter det i den här farten ser det snart ut så här igen



Jag har haft en toppenhelg om man bortser från den lilla detaljen att Rom varit dålig i magen och fick vila från träningen. Jag var riktigt träningssugen men fick nöja mig med Zeke...som i och för sig har en del att träna på ;-)
Jag tänkte lämna över ansvaret på honom istället för att styra och rädda honom och det kan jag säga att hans största fokus inte är att ta fåren rakt till mig. Inte så konstigt i och för sig :-) Vi pillade en del med det och han jobbade riktigt bra. Stor sorgsen duns i maggropen dock när han såg stel och kantig ut ikväll. Förhoppningsvis har han sträckt sig i sina ansträngningar men det kändes inget vidare.
Rom verkar ha repat sig. Canikur, morotspure och dietfoder verkar göra susen så han kan snart äta (och träna) som vanligt :-)

Igår var jag och Majsan på julmarknad. Lite konstig känsla att gå på julmarknad när det är så skitigt på parkeringen att de fick dra loss bilar på löpande band. Det blir lite dåligt med julstämning då...

På tisdag är det jubileumsmiddag med jobbet. De som arbetat 25 år i landstinget eller gått i pension under året uppvaktas högtidligt och det brukar vara riktigt trevligt. Jag har en nybliven pensionär i mitt gäng och får gå som arbetsgivarrepresentant. På onsdag ska jag med arbetskamraterna ut och fira en nybliven 50-åring och sedan är det begravning av vår medarbetare på torsdag. Nu har det verkligen samlats allt på en vecka!





1 kommentar:

Helénes klotterplank sa...

Hoppas Zeke är på bättringsvägen.