söndag, april 21, 2013

och så har det gått en vecka igen

Det är mycket nu... mycket som ska hinnas med både på jobbet och hemma och eftersom våren äntligen kommit är huset konstant belagt med grusgolv. Jag tror att jag ska hinna med så mycket både på kvällar och helger men det blir liksom inte mycket gjort. Eller rättare sagt, det jag hade tänkt blir inte gjort och så gör jag något annat. För det mesta något roligare.
Idag åkte jag till exempel till Skräddars och tränade med kamraterna hela dagen. Heléne stod för planerandet och fotograferandet och så var det jag, Lennart och Ewa som skulle verkställa. Vi testade lite inför den vallhundsuppvisning vi ska vara med på i maj och det var väl tur att vi testade, så att vi kunde modifiera upplägget en smula.

Förutom att testa programmet fanns det möjlighet att träna lite och jag passade på att låta Rom träna på att hålla upp drag med djur i en fålla som skulle passeras. Att det ska vara så svårt att få till den timingen...

Annars känns det lite wild & crazy att skicka Zeke på hämt på en uppvisning, men gör han som idag så får jag i alla fall fåren till mig utan trassel och sedan var det ränna och sortering på hans lott. Där är det lite mer "gamla Bettan" men sortering med buffliga får är vi väl inte helt uppdaterade på.

Rom ska göra ett dubbelhämt och det ordnar sig nog. Idag blev det svårt eftersom jag vände honom för tidigt och han fick gå ut blint och behövde en del styrning, men fixar han det ska han väl kunna hämta när han ser fåren kan man tycka ;-)

Heléne skickade ett par bilder från idag
en typisk Rom-pose



och en väldigt otypisk Zeke-pose



ikväll kom startlistorna till Norrköping ut, så nu borde jag nog putsa till Rom lite. Tävlingspremiär om två veckor. Framåt helgen ska jag åka och titta på lillpojken, det ska bli spännande att se om det är någon som väcker ha-begäret lite extra...

3 kommentarer:

Helénes klotterplank sa...

Jag tyckte att ni gjorde det bra idag. Med lite puts så..... ;-)Åh, så spännade att få se valparna åsså tävlingspremiär på det........ Mycket roligt framöver.

Anonym sa...

Lite avis blir man...vill oxå tävla...Valparna är SÅÅÅÅÅÅÅÅ charmiga just nu lr not....låter som en flock små ettriga terriers....Så charmant....

Vall-Ewa sa...

Väntar med spänning med ditt valpbesök. Vill då få se bilder!!
Zeke var The King igår <3
Trevligt hade vi!!